17.09.2017

Szybciej dojedziemy do Warszawy. Niebawem otwarcie obwodnicy Marek

Dobra wiadomość dla kierowców jadących do i z Warszawy w kierunku wschodnim. Oczekiwana od lat obwodnica Marek zostanie oddana do użytku 19 października 2017 roku.

 - Zgodnie z Warunkami Kontraktu, w wyniku zawieszenie prac budowlanych od 23 grudnia 2016 r. do 15 marca 2017 r., termin ukończenia realizacji budowy obwodnicy Marek przesunął się na dzień 19 października – czytamy na oficjalnej stronie inwestycji.

Mieszkańcy Marek oraz cała rzesza kierowców odetchną z ulgą. Cały ruch tranzytowy przeniesie się na 15 km obwodnicę z Marek do Radzymina.

Pierwsze prace ruszyły wiosną 2015 r. Inwestorem obwodnicy jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, wykonawcami – Salini i Astaldi. Pierwsza z tych dwóch firm wykonuje odcinek od węzła przy Piłsudskiego do Kobyłki (koszt 331,6 mln zł), druga – od Kobyłki do Radzymina (405,9 mln zł). Dofinansowanie unijne wynosi 556,5 mln zł.

Droga rozpoczyna się na istniejącym już węźle Marki, na połączeniu istniejącej już Obwodnicy Warszawy w ciągu S8, starej drogi krajowej nr 8 oraz drogi wojewódzkiej nr 629 i odbija na zachód i północny zachód. Na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 631 powstanie węzeł Zielonka.

Mieszkańcy Marek, podobnie jak i Suwałk, od lat domagali się budowy obwodnicy. Od co najmniej 2005 roku zwracano uwagę na kwestię kolejności realizacji dróg ekspresowych (S-8 i S-17). W 2009 r. mieszkańcy zorganizowali pokojową akcję na rzecz budowy obwodnicy. Określano ją mianem „cukierkowej”, bo stojących w korku kierowców częstowano łakociami – na osłodę, że muszą tracić czas w Markach. Owocem akcji było zebranie 11 tys. podpisów pod petycją na rzecz realizacji tej inwestycji. Dopiero wówczas głos mieszkańców został wysłuchany przez rządzących. Podczas tzw. drugiego expose ówczesny premier Donald Tusk zapowiedział ogłoszenie przetargu na projekt i budowę trasy. Słowa dotrzymano. Przetarg wygrały dwa konsorcja, na których czele stoją włoskie firmy Salini i Astaldi.

S8 Marki – Radzymin, czyli obwodnica Marek – to odcinek drogi ekspresowej S8, który połączy Warszawę z gotową już drogą ekspresową w Radzyminie. Łącznie będzie miał długość ok. 15,4 km. Podzielono go na dwa zadania: Marki – Kobyłka (8,15 km) oraz Kobyłka – Radzymin Południe (7,24 km).

O wiele wcześniej oddano do użytku odcinek S8 Warszawa: Modlińska - Marki.

Ten fragment Północnej Obwodnicy Warszawy ma długość 7,1 km i powstał w latach 2009 - 2012. W ramach kontraktu wybudowano drogę ekspresową z trzema pasami ruchu w każdym kierunku oraz węzły drogowe:

Te odcinki, to fragmenty drogi ekspresowej S8. Droga ekspresowa S8 wchodzi w skład międzynarodowej trasy E67, która łączy Pragę, przez Warszawę i kraje bałtyckie z Helsinkami. Na odcinku między Warszawą i Ostrowią Mazowiecka jest fragmentem trasy Via Baltica, która ma połączyć Warszawę z Tallinem. W Ostrowi Mazowieckiej droga S8 połączy się z projektowaną drogą ekspresową S61 biegnącą w kierunku Suwałk i granicy z Litwą.

Na oddanie do użytku czeka jeszcze po wyjeździe z Warszawy w kierunku Białegostoku, Suwałk m.in. odcinek S8 Wyszków – Ostrów Mazowiecka. Odcinek drogi S8 od Wyszkowa do Ostrowi Mazowieckiej zaczyna się na Obwodnicy Wyszkowa i kończy na Obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. Nowa droga ekspresowa S8 będzie przebiegała głównie śladem drogi krajowej nr 8, omijając jedynie miejscowości Ojcowizna, Trzcianka i Dybki.

Jego realizację podzielono na etapy:

  • Odcinek od Wyszkowa do węzła „Poręba” (wraz z węzłem) dł. 12,99 km. Zostanie zbudowany w latach 2016 - 2018 przez firmę Skanska za 334,7 mln. zł. Umowa została podpisana w styczniu 2016 roku. Prace potrwają do lipca 2018 r.

  • Odcinek pomiędzy węzłem „Poręba”, a istniejącą obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej liczy 16 km. Wybuduje go konsorcjum firm - PORR Polska Infrastructure S.A. i Unibep S.A. Wartość kontraktu budowlanego to 404,46 mln zł. Prace potrwają do 2018 r.

Oba odcinki powstaną w technologii betonowej. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę plus pasy awaryjne. 

S8 Ostrów Mazowiecka – granica województwa mazowieckiego i podlaskiego.

Budowa fragmentu od istniejącej obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do granicy województwa podlaskiego będzie kosztować prawie 250 mln zł. Prace zrealizuje firma POLAQUA. Z nowej, 9,4 km drogi skorzystamy w III kwartale 2018 r. Odcinek ten będzie wykonany w technologii asfaltowej. Droga ekspresowa będzie przebiegała śladem starej drogi krajowej nr 8.

 

WYG

Źródła: GDDKiA; conadrogach.pl; marki.pl

Na fot: Obwodnica Marek w budowie. Fot.GDDKIA

udostępnij na fabebook
01.11.2017, 19:40:43

66

będzie totalny korek przed mostem z 1 i 2 strony, trzeba będzie stawiać światła wyhamowujące co najmniej w kilku miejscach. Rano od strony Marek a popołudniu z drugiej strony i oczywiście zakaz wyprzedzania dla TIR-ów lub przejazd przez Warszawę ciężarówkami po godzinach szczytu. 10.00 - 14.00 i 20.00 - 5.00. Absurd goni absurd.

01.11.2017, 07:20:22

g29

Gratulacje dla dyrekcji GDDKiA z obecnego PiS-owskiego rozdania (już od listopada 2015 rządzi PiS) , miało być pięknie, czyli szybko, tanio, solidnie , a co wyszło, a wyszło jak zwykle , czyli długo , drogo i nie wiadomo kiedy się zakończy. Pozdrawiam GDDKiA - jesteście wielcy , co robiliście w latach 2015, 2016, 2017 aby nie dopuścić do zawalenia terminu oddania , byliście na wakacjach czy co ?

31.10.2017, 15:10:13

lolo

Nie w tym roku

30.10.2017, 18:48:47

Jakim

Niech ktoś poda datę otwarcia obwodnicy Mam już dość jazdy przez Marki.

29.10.2017, 06:28:45

zdzichu

Jeszcze poczekamy co najmniej do 15 listopada

14.10.2017, 19:02:55

enrico

L- chrzanisz niemożebnie. Najpierw narzekano, że nie ma obwodnicy Marek, teraz czytam, jak to b. źle będzie. Zapomniałeś wspomnieć, że 2 lata temu poszerzono Most Grota do 5 pasów w każdą stronę- bo takie były możliwości techniczne jego poszerzenia. A że ruch wzrósł tam teraz ponad 2-krotnie- to zupełnie inna sprawa. Prognostycy ,, dali ciała"- nie przewidując tam radykalnego wzmożenia natężenia ruchu- w szczególności tranzytu międzynarodowego A2/S8 (dużo pojazdów z LT, LV, EST, FIN oraz BY i RUS)- to one w połowie zapełniają wszystkie pasy ruchu. Błędem planistów było poprowadzenie tranzytowej S8 przez znaczną północno-wschodnią część W-wy.

22.09.2017, 15:53:20

L)

Pozdrowienia dla geniuszy którzy zaplanowali most Grota 2 pasy dla S8 tranzyt (która ma 3 pasy po całej trasie) oraz 3 pasy na ruchu wewnętrznego. Był most wzdłuż wisły to i mamy most z dziwnym rozplanowanie a od 19 pozdrawiam kierowców i zastanawiam się już teraz stoimy już przy M1 czy w Zielonce (trasa w strone centrum-grot). No i teraz już trzeba myśleć o nowej obwodnicy bo ta zakorkuje się totalnie od 19. APEL nie otwierać tej obwodnicy bo będzie hej totalny. Jednak Marszałek Pił. miał racje co do Warszawy. Coś czuje że budować w tej warszawie trzeba bedzie najlepiej od nowa dlatego wierze w zapad 2017 ;)

Skomentuj:
nick*
komentarz*
 
 
Sponsor pogody
Pogoda
Newsletter

Jeżeli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych wiadomościach w serwisie podaj nam swój e-mail.

Kursy walut
04.19.2024 Kupno Sprzedaż
EUR 0.00% 4.4889 4.5795
USD 0.00% 4.1175 4.2007
GBP 0.00% 5.1508 5.2548
CHF 0.00% 4.5999 4.6929
18.04.2024

KUCHARZ / KUCHARKA

Dodaj nowe ogoszenie