Choć w kalendarzu zima, samorządy i organizacje turystyczne z Suwalszczyzny i Mazur już głowią się nad tym, jak do regionu ściągnąć turystów. A, że duży może więcej, zacieśniają współpracę i jako klaster kreują i promują wspólną markę EGO SAS.
Program „Rozwój Potencjału Turystycznej Sieci Współpracy – klaster „Suwalszczyzna- Mazury” w partnerstwie z sektorami kreatywnymi” zaczęto realizować w październiku 2012 roku. Przystąpiły do niego: Suwalska Organizacja Turystyczna, Suwalska Izba Rolniczo-Turystyczna, samorządy Augustowa, Ełku, Gołdapi, ziemi oleckiej, ze szczególnym uwzględnieniem powiatów suwalskiego, augustowskiego i sejneńskiego (SAS).
Główne cele przedsięwzięcia, to budowanie partnerstwa i współpracy po to, aby jak najlepiej wypromować w Polsce i na świecie Suwalszczyznę i Mazury.
Na spotkaniu, które odbyło się Euroregionie Niemen przedstawiciele wymienionych organizacji starali się zebrać i podsumować wszystkie walory regionu. Każdy z przybyłych opowiadał o geograficznym, historycznym i kulturowym bogactwie swojego powiatu. Zastanawiano się, jak najefektywniej wypromować EGO SAS.
Marcin Bonisławski, naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Zewnętrznych Urzędu Miejskiego w Suwałkach zapewnił, że marka może liczyć na przychylność zarówno suwalskiego urzędu, ale też Marszałkowskiego. W przyszłej perspektywie samorządy będą nie tylko stawiać na współpracę na szczeblu miejskim i powiatowym, ale też międzywojewódzkim.
Jednym z podstawowych źródeł promocji regionu jest Internet. Oto film promujący Suwalszczyznę: http://youtu.be/Vmsj166LtsI
Źródło: SIRT Suwałki