Zapraszamy na relację na żywo


Tur Bielsk Podlaski


Wigry Suwałki

30.03.2024
13:30

05.10.2016

Kobieto idź się zbadaj. Październik miesiącem walki z rakiem piersi

W grudniu 2015 roku zawiązało się Stowarzyszenie Polskiego Brafittingu, którego celem jest m.in. prowadzenie intensywnej działalności edukacyjnej w zakresie profilaktyki raka piersi i prawidłowego brafittingu.

SPB działa także na rzecz rozwoju, aktywizacji i integracji kobiet oraz podnoszenia jakości ich życia i świadomości społecznej. Od ponad dwudziestu lat październik jest miesiącem, w którym prowadzone są kampanie na rzecz walki z rakiem piersi. Znakiem rozpoznawczym wielu akcji jest różowa wstążeczka. Stała się ona symbolem wszelkich działań związanych z profilaktyką raka wśród kobiet i jest z nimi powszechnie kojarzona.

Stowarzyszenie Polskiego Brafittingu zgodnie ze swoimi założeniami oraz ogólnoświatową inicjatywą, w tym roku także przystępuje do akcji propagującej profilaktykę raka piersi.  Kampania SPB skierowana będzie oczywiście do kobiet, jednak w celu większego odbioru angażujemy w działania także mężczyzn.  

„Kobieto idź się zbadaj" - to męski, jasny przekaz skierowany do kobiet. Przykładem wielkich medialnych, społecznościowych akcji namawiamy, aby w październiku mężczyźni rozpowszechniali swoje zdjęcia, na których pokazują torsy (w koszulkach czy też bez), a na nich dwie różowe wstążki – międzynarodowy symbol walki z rakiem piersi. W ten sposób Stowarzyszenie apeluje, aby Panowie mobilizowali swoje matki, żony, partnerki, siostry, córki do regularnego samobadania piersi, jak również do wykonywania profilaktycznych badań USG czy mammografii. Chcemy, żeby mężczyźni zaczęli otwarcie mówić o konieczności badań, by przypominali kobietom, że wczesne wykrycie raka piersi może być gwarantem wyleczalności. Niech Panowie zadbają o kobiety, które często codzienne sprawy przedkładają nad profilaktykę swojego zdrowia. Wzorem dla Panów może być załączony plakat Stowarzyszenia Polskiego Brafittingu.

Namawiamy do wykonywania zdjęć, pobierania wstążek ze strony SPB ( http://stowarzyszeniepb.pl/akcja.png ), oraz rozpowszechniania akcji poprzez media społecznościowe (https://www.facebook.com/events/295525674167505/ ), by przez zabawę dać męski jasny przekaz - „Kobieto, idź się zbadaj!"

 

 

udostępnij na fabebook
Skomentuj:
nick*
komentarz*