22.11.2016

PWSZ Suwałki. Szukali efektywnego modelu edukacji

Modelu edukacji, który prowadzi do sukcesu poszukiwali naukowcy, lokalni przedsiębiorcy i studenci Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Suwałkach.

W seminarium naukowym („Potencjał i kompetencje w planowaniu rozwoju społeczno-zawodowego.
W poszukiwaniu modelu edukacji do sukcesu”) uczestniczyło kilkadziesiąt osób. Nie zabrakło przedstawicieli Powiatowego Urzędu Pracy, Doradców Zawodowych, konsultantów Centrum Edukacji Nauczycieli, wykładowców PWSZ oraz właścicieli lokalnych firm.

 Ci ostatni mówili między innymi o modelu pracownika, którego stale poszukują. – Ważne jest przede wszystkim podejście młodego człowieka do swoich obowiązków i pokora – mówił m. in. Mirosław Szyszko, suwalski przedsiębiorca. - Oprócz kompetencji i konkretnego przygotowania do zawodu ważne są też tzw. kompetencje transferowane, czyli ponadzawodowe
(m. in. odpowiedzialność, kultura osobista, gotowość do zmian, szacunek, czy zdolność samokształcenia) – mówili z kolei doradcy zawodowi.

O wykorzystaniu Podlaskiej Platformy Edukacyjnej i Laboratorium Innowacji i-lab, które mają służyć promocji kształcenia zawodowego mówili Andrzej Staszczyk i Danuta Moroz - konsultanci CEN w Suwałkach. Marta Matusiewicz, z Biura Karier Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Suwałkach, opowiadała o misji , zadaniach i obszarach działania Akademickiego Biura Karier, a Mariola Ciborowska z Powiatowego Urzędu Pracy – o usługach i instrumentach rynku pracy adresowanych do młodych.

Druga część rozważań dotyczyła natomiast efektywnego radzenia sobie w sytuacjach społeczno-zawodowych. Wykładowcy PWSZ mówili o zachowaniach twórczych, wspieraniu rozwoju inteligencji wielowymiarowej i innowacyjności w perspektywie rozwoju kariery zawodowej.

Organizatorem seminarium był Wydział Humanistyczno-Ekonomiczny Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Suwałkach.

 

udostępnij na fabebook
Skomentuj:
nick*
komentarz*