09.02.2018

Via Baltica. Jest umowa od Śniadowa do Łomży Południe, możemy pojechać w 2020 roku

Realizację 17- kilometrowej dwujezdniowej drogi ekspresowej S61 za 380 milionów złotych – przewiduje podpisana dzisiaj (9 lutego) umowa na projekt i budowę kolejnego fragmentu trasy Via Baltica.

Odcinek od „węzła Śniadowo” do węzła „Łomża Południe”, jest kolejnym zadaniem na podlaskiej części S61, którego realizację rozpoczyna białostocki oddział GDDKiA. Następnym będzie część od węzła „Łomża Zachód” do „węzła Kolno”, czyli główny fragment obwodnicy Łomży.

Fragment S61 od węzła „Śniadowo” do węzła „Łomża Południe” wybuduje firma POLAQUA Sp. z o.o., Której oferta była najkorzystniejsza spośród 5 złożonych w przeprowadzonym przetargu. Umowa przewiduje 31-miesięczny okres na zaprojektowanie i budowę tego odcinka, przy czym do budowy nie wlicza się okresów zimowych. W związku z tym możliwe jest zrealizowanie kontraktu do końca 2020 roku.

Przypomnijmy, że przed tygodniem w Ostrowi Mazowieckiej, dyrektorzy białostockiego oddziału GDDKiA oraz przedstawiciele wykonawcy – konsorcjum RUBAU Polska Sp. z o.o. i Construcciones RUBAU S.A. Hiszpania, podpisali kontrakt na realizację drogi ekspresowej S61 tzw. Via Baltici, na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej - węzła „Podborze” - do węzła „Śniadowo” (zad.1).

Przewiduje ona zaprojektowanie i wybudowanie do 2021 roku odcinka S 61 od węzła „Podborze” do węzła „Śniadowo” (kierunek Łomża). Drogą mamy pojechać w październiku 2021 roku.

Odcinek od węzła „Śniadowo” do węzła „Łomża Południe”, wraz z zadaniem od węzła „Podborze” do węzła „Śniadowo”, na który umowa została podpisana 30 stycznia br., połączą Łomżę z drogą ekspresową S8 w Ostrowi Mazowieckiej i dalej przez Wyszków – Marki - z Warszawą.

Pomiędzy Ostrowią Mazowiecką (węzeł „Podborze”) - poprzez węzeł „Śniadowo” - aż do węzła „Łomża Południe” droga ekspresowa S61 zostanie poprowadzona po nowym śladzie, równolegle do istniejącej drogi wojewódzkiej nr 677. Zgodnie z założeniami, droga ekspresowa S61, ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pasy awaryjne, pas rozdziału oraz nawierzchnię z betonu cementowego. Na odcinku od węzła „Śniadowo” do węzła „Łomża Południe” przewidziano jeden węzeł – „Śniadowo”.

Dane techniczne odcinka S61 od węzła „Śniadowo” do węzła „Łomża Południe”:

Długość – 16,99 km (S)

Długość i klasa dróg wybudowanych lub przebudowanych poza ciągiem głównym – 23,5 km (w tym dróg poszczególnych klas: G - 0,933 km; Z - 2,662 km; L - 0,709 km; D - 19,223 km).

Przekrój drogi - 2x2 Szerokość pasa ruchu - 3,5m Szerokość pasów awaryjnych - 2,5m

Szerokość pasa dzielącego - 5,0m

Szerokość poboczy - minimum 0,75m

Kategoria ruchu: KR6

Ilość węzłów: 1

Obiekty inżynierskie – 14 (w tym mosty - 3; wiadukty - 10; przejścia dla zwierząt – 1)

Ilość MOP-ów – 2 (Kategorii II - 1 oraz Kategorii III – 1)

Obecnie na całej S61 realizowanej przez białostocki oddział GDDKiA, pozostał do zamknięcia przetargu i podpisania umowy (w ciągu najbliższych miesięcy) – jeden odcinek:

• węzeł Łomża Zachód – węzeł Kolno (zad.4)

WYG

Źródło: GDDKiA O/białystok

udostępnij na fabebook
Skomentuj:
nick*
komentarz*