Obecnie każdy sprzedawany w sklepie produkt posiada jakieś opakowanie. Opakowania są przeróżne, od plastikowych (na przykład drukowane opakowania na CD) do opakowań drukowanych kartonowych.
MajÄ… jeden cel — przyciÄ…gnąć naszÄ… uwagÄ™, zlecić je można w Drukarni Warszawa, dbajÄ…cej o profesjonalizm i gwarantujÄ…cej szeroki zakres materiaÅ‚ów. Taktyka sprzedawania opakowaÅ„ sezonowych w maÅ‚ych sklepach może okazać siÄ™ Å›wietnym pomysÅ‚em na zwiÄ™kszenie sprzedaży produktu.
PrzyciÄ…ganie uwagi klientów
W czasach gdy konsumenci poszukujÄ… unikalnych i atrakcyjnych wizualnie produktów, odpowiednio zaprojektowane opakowania mogÄ… wyróżnić towar na póÅ‚ce, zwiÄ™kszyć postrzeganie jego wartoÅ›ci oraz zachÄ™cić do zakupu.
Kolorowe, tematyczne i starannie zaprojektowane opakowania zwracajÄ… uwagÄ™ kupujÄ…cych. Sezonowe wzory zwiÄ…zane z aktualnymi Å›wiÄ™tami, porami roku czy specjalnymi okazjami wyróżniajÄ… produkty na tle standardowych opakowaÅ„. Na przykÅ‚ad podczas Å›wiÄ…t Bożego Narodzenia można zaprojektować opakowania w Å›wiÄ…tecznych kolorach — czerwieni, zieleni czy zÅ‚ocie, ze Å›nieżynkami, choinkami czy mikoÅ‚ajem. Ludzie bÄ™dÄ… je także częściej kupować, gdyż nie bÄ™dÄ… wymagaÅ‚y dodatkowej dekoracji. Z kolei na walentynki warto użyć różowych i czerwonych akcentów, serduszek i romantycznych motywów.
Tworzenie poczucia ekskluzywności i ułatwienie decyzji zakupowej na prezent
Sezonowe opakowania sÄ… czÄ™sto dostÄ™pne przez ograniczony czas, co zwiÄ™ksza poczucie ekskluzywnoÅ›ci produktu. Co wiÄ™cej, klienci zdajÄ… sobie sprawÄ™ z tego, że taka oferta sezonowa jest tymczasowa, ograniczona, co może motywować ich do szybszego zakupu. W grÄ™ bÄ™dÄ… tu wchodzić również aspekty psychologiczne, takie jak FOMO (Fear of Missing Out) — strach przed przegapieniem okazji.
Ciekawe jest to, że klienci sÄ… w stanie wiÄ™cej zapÅ‚acić za produkt, który prezentuje siÄ™ atrakcyjnie. W okresach Å›wiÄ…tecznych i sezonowych konsumenci chÄ™tniej wydajÄ… wiÄ™cej na towary w estetycznych, eleganckich opakowaniach, które nadajÄ… siÄ™ na prezent i które budujÄ… poczucie ekskluzywnoÅ›ci oraz prestiż.
Produkty w atrakcyjnych sezonowych opakowaniach często są kupowane jako upominki dla najbliższych. Dzięki temu klienci nie muszą dodatkowo martwić się o dekorowanie, co czyni ich decyzję zakupową łatwiejszą.
Możliwość wprowadzenia promocji sezonowych
Opakowania do druku, w edycji sezonowej mogÄ… zawierać dodatkowe elementy promocyjne. Można na nich umieÅ›cić kody rabatowe, konkursy zwiÄ…zane z okreÅ›lonym sezonem czy stworzyć caÅ‚e zestawy promocyjne, na przykÅ‚ad “Å›wiÄ…teczny pakiet prezentowy”.
Sezonowe opakowania mogÄ… być częściÄ… szerszej strategii dostosowania produktów do aktualnych potrzeb klientów — letnie smaki lodów w limitowanych edycjach z tropikalnym designem czy zimowe herbaty w specjalnych, Å›wiÄ…tecznych opakowaniach.
Co zrobić, aby zwiÄ™kszyć atrakcyjność produktu i skÅ‚onić klientów do zakupu?
Należy zająć siÄ™ estetykÄ… i designem. Wymaga to uwzglÄ™dnienia kilku kluczowych elementów. Musimy wziąć pod uwagÄ™ estetykÄ™ i przyciÄ…gajÄ…cy design. Kolory powinny odpowiadać docelowej grupie i budzić pożądane skojarzenia (na przykÅ‚ad zielony kojarzy siÄ™ z ekologiÄ…, czerwony z energiÄ… i impulsywnoÅ›ciÄ…). Napisy powinny być czytelne, nowoczesne i dostosowane do charakteru produktu a grafika i ilustracje wysokiej jakoÅ›ci, angażujÄ…ce i pasujÄ…ce do brandingu.
Można zainwestować w opakowania drukowane cyfrowo. To proces druku charakteryzujÄ…cy siÄ™ małą iloÅ›ciÄ…, krótkim czasem produkcji i możliwoÅ›ciÄ… wydruku maÅ‚ych nakÅ‚adów opakowaÅ„.
Unikalny kształt i funkcjonalność
Aby zainteresować konsumenta warto spróbować stworzyć drukowane opakowania w nietypowym ksztaÅ‚cie lub o nietypowej teksturze. To także sprawi, że produkt bÄ™dzie wyróżniaÅ‚ siÄ™ na póÅ‚ce. Musimy pamiÄ™tać, aby produkt byÅ‚ Å‚atwy w otwieraniu i użytkowaniu.
W imiÄ™ wartoÅ›ci ekologicznych możemy też zadbać o to by opakowanie ponownie wykorzystać (na przykÅ‚ad opakowania wielokrotnego użytku) może przyciÄ…gnąć ekologicznych konsumentów. Karton, biodegradowalne tworzywa, szkÅ‚o, czyli materiaÅ‚y ekologiczne to dobre rozwiÄ…zanie jeÅ›li zależy nam na dbaniu o naszÄ… planetÄ™.
Dopasowanie do grupy docelowej
ProjektujÄ…c opakowanie, należy zastanowić siÄ™, do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć, jaki bÄ™dzie nasz target. Dla mÅ‚odszej grupy wiekowej odpowiednie bÄ™dÄ… odważne kolory, zabawne hasÅ‚a. Z kolei dla klientów Å›wiadomych ekologicznie (biodegradowalne) materiaÅ‚y i minimalistyczny design.
Przykłady udanych kampanii
Niektóre marki odniosÅ‚y ogromny sukces dziÄ™ki zastosowaniu sezonowych opakowaÅ„, co przeÅ‚ożyÅ‚o siÄ™ na wzrost sprzedaży i wiÄ™kszÄ… rozpoznawalność. Takie dziaÅ‚anie powiodÅ‚o siÄ™ Coca-Coli, ciasteczkom Oreo czy Starbucksowi.
Coca-Cola to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek wykorzystujÄ…cych sezonowe opakowania. Ich bożonarodzeniowe kampanie, w których pojawiajÄ… siÄ™ butelki i puszki z motywami Å›wiÄ…tecznymi (na przykÅ‚ad wizerunkiem MikoÅ‚aja), staÅ‚y siÄ™ kultowe i sÄ… wyczekiwane przez konsumentów na caÅ‚ym Å›wiecie. DziÄ™ki temu firma buduje emocjonalne powiÄ…zanie z okresem Å›wiÄ…t i zachÄ™ca do zakupu swoich napojów w tym czasie.
Marka Oreo natomiast regularnie wprowadza nowe, sezonowe opakowania dostosowujÄ…c je do Å›wiÄ…t takich jak Halloween, Boże Narodzenie czy Wielkanoc. Ciasteczka z unikalnymi wzorami i specjalnym designem opakowania zachÄ™cajÄ… do zakupu, szczególnie wÅ›ród rodzin i dzieci.
Starbucks także znalazÅ‚ swój sposób na kampaniÄ™ marketingowÄ…. Każdego roku wypuszcza limitowanÄ… edycjÄ™ kubków i opakowaÅ„ na kawÄ™, które podkreÅ›lajÄ… klimat Å›wiÄ…t. Ta tradycyjna sprawia, że klienci chÄ™tnie wracajÄ… do kawiarni w tym okresie, aby zdobyć sezonowe kubki i poczuć atmosferÄ™ Å›wiÄ…t,
Dobrze zaprojektowane opakowanie to połączenie atrakcyjnoÅ›ci wizualnej, funkcjonalność i marketingowej mocy przekazu. Warto także testować różne wersje opakowaÅ„ i zbierać opinie klientów, aby zoptymalizować jego skuteczność.
Drukowane opakowanie sezonowe to skuteczny sposób na zwiÄ™kszenie sprzedaży w maÅ‚ych sklepach. PrzyciÄ…gajÄ… uwagÄ™ klientów, budujÄ… ekskluzywność produktu, zwiÄ™kszajÄ… jego wartość postrzeganÄ… i pomagajÄ… w decyzjach zakupowych. Wprowadzenie tej strategii może przyczynić siÄ™ do wzrostu lojalnoÅ›ci klientów o zwiÄ™kszenia sprzedaży, zwÅ‚aszcza w okresach wzmożonych zakupów, zwÅ‚aszcza Å›wiÄ…t.
Fourzeros
Leszczyńska 4, 00-339 Warszawa, Polska
https://www.google.com/maps?cid=14376996309021132664
(materiał partnera)