Kolejna mieszkanka Suwalszczyzny padła ofiarą oszustów. 70-latka uwierzyła w historię rzekomego brokera zajmującego się obrotem kryptowalutami. Kobieta chcąc wypłacić "zarobione" dolary, przelała na konto bankowe oszustów ponad 100 tysięcy złotych.
Do suwalskich policjantów zgÅ‚osiÅ‚a siÄ™ 70-latka, która padÅ‚a ofiarÄ… oszustów. Kobieta, mimo że nigdy nie inwestowaÅ‚a na rynku kryptowalut, uwierzyÅ‚a oszustowi, że zarobiÅ‚a 3800 dolarów. DaÅ‚a siÄ™ wplÄ…tać w sieć kÅ‚amstw i straciÅ‚a 108 tysiÄ™cy zÅ‚otych.
Jak wynika z relacji kobiety, kilka dni temu skontaktowaÅ‚ siÄ™ z niÄ… telefonicznie mężczyzna, podajÄ…cy siÄ™ za brokera. FaÅ‚szywy pracownik gieÅ‚dy poinformowaÅ‚ mieszkankÄ™ Suwalszczyzny, że jej konto na gieÅ‚dzie kryptowalut zostaÅ‚o doÅ‚adowane o kwotÄ™ 3800 dolarów. Kiedy kobieta zaprzeczyÅ‚a, aby kiedykolwiek zakÅ‚adaÅ‚a takie konto, oszust stwierdziÅ‚, że pomoże jej to zrobić. DodaÅ‚, że wystarczy tylko zainstalować na swoim laptopie i telefonach aplikacjÄ™ do zdalnej obsÅ‚ugi urzÄ…dzenia.
70-latka wykonaÅ‚a polecenie oszusta. Kiedy rozmówca oÅ›wiadczyÅ‚, że potrzebuje numeru konta bankowego, kobieta zalogowaÅ‚a siÄ™ do swojego banku, dajÄ…c mu tym samym dostÄ™p do swojego konta. Oszust poinformowaÅ‚ kobietÄ™, że aby odebrać swoje dolary, musi najpierw przelać na podane przez niego konto 108 tysiÄ™cy zÅ‚otych, na poczet autoryzacji, podatków i kaucji. MiaÅ‚a być to rzekomo gwarancja, że zarobione w kryptowalutach pieniÄ…dze trafiÄ… do kobiety. Nawet rozmowa z konsultantkÄ… banku, dopytujÄ…cÄ… suwalczankÄ™ o szczegóÅ‚y transakcji, nie powstrzymaÅ‚a kobiety przed dokonaniem przelewu. OszuÅ›ci uprzedzili kobietÄ™, że takie pytania usÅ‚yszy od pracownika banku i ma powiedzieć, że nikt nie namawia jej do tego przelewu.
Dopiero kiedy 70-latka otrzymaÅ‚a sms ze swojego banku z informacjÄ… o zwiÄ™kszonym limicie i otwarciu wniosków na dwa kredyty zorientowaÅ‚a siÄ™, że padÅ‚a ofiarÄ… oszustów. Wtedy o wszystkim powiadomiÅ‚a suwalskich policjantów.
Co robić, aby nie paść ofiarą oszusta?
- przede wszystkim kierujmy siÄ™ zdrowym rozsÄ…dkiem. Obietnica superatrakcyjnej inwestycji, zysku, to najczęściej metoda dziaÅ‚ania oszustów;
- jeÅ›li „konsultant” proponuje nam zainstalowanie oprogramowania typu Any Desk, możemy być pewni, że to oszustwo. Pracownik banku nigdy nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania;
- pamiÄ™tajmy, tylko posiadacz konta może siÄ™ do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostÄ™pniajmy swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;
- jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania naszych danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłączmy się i zadzwońmy do biura obsługi klienta swojego banku.
ŹródÅ‚o: KMP w SuwaÅ‚kach








