Małżeństwo z Augustowa padło ofiarą oszusta. Sprawca, wykorzystując ich zaufanie i manipulując emocjami, nakłonił ich do wielokrotnego podawania kodów BLIK. W ten sposób pokrzywdzeni stracili ponad 120 tysięcy złotych.
Å»ona otrzymaÅ‚a wiadomość e-mail, która wyglÄ…daÅ‚a na przesÅ‚anÄ… z adresu powiÄ…zanego z domenÄ… gov.pl. W treÅ›ci znajdowaÅ‚a siÄ™ informacja o rzekomej kradzieży danych osobowych oraz numer telefonu do kontaktu. Połączenie odebraÅ‚ mężczyzna podajÄ…cy siÄ™ za pracownika „departamentu bezpieczeÅ„stwa”. MałżeÅ„stwo prowadziÅ‚o z nim rozmowÄ™ przez kilka godzin. W tym czasie oszust, wykorzystujÄ…c ich zaufanie i manipulujÄ…c emocjami, nakÅ‚oniÅ‚ parÄ™ do wielokrotnego podawania kodów BLIK. W efekcie, w ciÄ…gu okoÅ‚o szeÅ›ciu godzin, stracili oni ponad 122 000 zÅ‚otych.
To kolejny przykÅ‚ad dziaÅ‚ania przestÄ™pców podszywajÄ…cych siÄ™ pod instytucje paÅ„stwowe. Policja apeluje o ostrożność:
- prawdziwi urzÄ™dnicy ani pracownicy banków nigdy nie proszÄ… o kody BLIK, hasÅ‚a czy numery kart,
- w razie otrzymania podejrzanej wiadomoÅ›ci należy samodzielnie skontaktować siÄ™ z danÄ… instytucjÄ…, korzystajÄ…c z oficjalnych numerów telefonów,
- o próbach wyÅ‚udzenia należy niezwÅ‚ocznie informować policjÄ™.
ŹródÅ‚o: KPP w Augustowie








