Ministerstwo Infrastruktury i PKP Intercity zaprezentowały założenia oferty międzynarodowej mającej wejść w życie w grudniu tego roku.
Według aktualnych planów zwiększyć ma się liczba pociągów do Niemiec, Czech, Chorwacji, Ukrainy, Litwy i kilku innych krajów.
Od grudnia z Wilna przez Mockavę, Trakiszki, Suwałki do Warszawy, Krakowa i z powrotem pojadą nawet dwa pociągi. Pociągi będą kursować codziennie, ale jeden z nich zabierze podróżnych do i z powrotem z jeszcze innych miast w Polsce.
Drugi pociąg pojedzie z Wilna przez Warszawę do Poznania, a stamtąd pociąg zabierze pasażerów do Szczecina lub Zielonej Góry. Tą sama trasą pojedzie z Polski na Litwę.
Do „Hańczy” z Krakowa dołączyć ma tam nowa para kursów. Będzie ona realizowana w relacji z Warszawy (popołudniowy wyjazd w kierunku Wilna i poranny w stronę stolicy Polski).
Zachowany dotychczasowy model przesiadkowy tzn. z na litewskiej stacji granicznej w Mockawie trzeba będzie przesiąść się z pociągów PKP Intercity do pociągów LTG Link jadących do Wilna przez Kowno.
Najprawdopodobniej bez przesiadki pojedziemy w 2028 roku.
Nowa trasa to dobra wiadomość zarówno dla mieszkańców Polski, jak i dla mieszkańców Litwy, szczególnie Wilna, którzy chcą podróżować koleją jeszcze dalej. Np. Szczecin oferuje bezpośrednie połączenia kolejowe z Polski do Niemiec. Codziennie kursuje tam aż 5 bezpośrednich pociągów do Berlina.
WYG
Źródła, grafika: Ministerstw infrastruktury; PKP Intercity
Fot: Koleje Litewskie i Suwalki24.pl