Wójt gminy Szypliszki ogłosił kolejny konkurs na stanowisko sekretarza gminy. Roman Rynkowski, który pełnił tę funkcję przez pięć lat, w grudniu 2020 roku został wiceprezydentem Suwałk. Pierwszy konkurs ze stycznia 2021 roku zakończył się niepowodzeniem. Nie było odpowiednich kandydatów.
Pod koniec grudnia 2021 roku ogÅ‚oszono wiÄ™c kolejny konkurs na wolne stanowisko Sekretarza Gminy Szypliszki. Ma zostać zatrudniony na peÅ‚ny etat z poczÄ…tkowÄ… umowÄ… na 3-miesiÄ™czny okres próbny.
Oferty można skÅ‚adać w zamkniÄ™tych kopertach w sekretariacie UrzÄ™du Gminy Szypliszki ul. Suwalska 21, 16 - 411 Szypliszki, pokój nr 1 do dnia 14.01.2022 roku w godzinach od 7.00-15.00 z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Sekretarza Gminy Szypliszki”.
Wymagania niezbędne
- obywatelstwo polskie, obywatelstwo kraju Unii Europejskiej lub kraju, któremu na podstawie umów miÄ™dzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysÅ‚uguje
- prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- nieposzlakowana opinia,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- stan zdrowia pozwalajÄ…cy na zatrudnienie na stanowisku Sekretarza Gminy
- wykształcenie wyższe, preferowane administracyjne lub prawnicze,
- staż pracy: co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzÄ™dniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2, ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorzÄ…dowych ( t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282 ze zm.), w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzÄ™dniczym w tych jednostkach lub co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzÄ™dniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ww. ustawy oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzÄ™dniczym w innych jednostkach sektora, które z nich sÄ… niezbÄ™dne
- znajomość regulacji prawnych w zakresie funkcjonowania samorządu terytorialnego oraz innych ustaw z nim związanych.
Wymagania dodatkowe
- bardzo dobra znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych,
- dobra praktyczna znajomość pakietu MS Office (w szczególnoÅ›ci Word, Excel)
- umiejętność zarządzania,
- zdolność podejmowania decyzji,
- umiejętność skutecznej komunikacji oraz pracy w zespole,
- dyspozycyjność, kreatywność, samodzielność,
- wysoka kultura osobista.
- prawo jazdy kat. B
Do zakresu zadań wykonywanych na stanowisku będzie należało:
- zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Urzędu,
- sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych i obiegiem informacji w Urzędzie,
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów proceduralnych przy zaÅ‚atwianiu spraw w trybie postÄ™powania administracyjnego oraz interpelacji, wniosków i zapytaÅ„ radnych,
- zapewnienie terminowego i prawidÅ‚owego przygotowania przez pracowników materiaÅ‚ów niezbÄ™dnych do wykonywania zadaÅ„ przez organy Gminy,
- wykonywanie wobec Wójta czynnoÅ›ci z zakresu prawa pracy, poza nawiÄ…zaniem i rozwiÄ…zaniem stosunku pracy oraz ustalaniem wynagrodzenia Wójta,
- nadzór nad obsÅ‚ugÄ… i zaÅ‚atwianiem indywidualnych spraw obywateli,
- organizacja przyjmowania oraz zaÅ‚atwiania skarg i wniosków,
- organizacja i koordynacja prac zwiÄ…zanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów, referendum i spisów,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy,
- prowadzenie spraw gminy w zakresie powierzonym przez Wójta,
- dekretowanie korespondencji wpływającej do Urzędu Gminy na stanowiska pracy,
- opracowywanie projektów zakresów czynnoÅ›ci dla pracowników,
- wdrażanie nowych zadań Urzędu,
- w przypadku nieobecnoÅ›ci Wójta Sekretarz wykonuje zadania Wójta,
- wykonywanie innych zadaÅ„ powierzonych przez Wójta.
IV. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny z uzasadnieniem przystÄ…pienia do naboru,
- życiorys /CV/,
- kwestionariusz osobowy osoby ubiegajÄ…cej siÄ™ o zatrudnienie,
- kopie dokumentów potwierdzajÄ…cych wyksztaÅ‚cenie wyższe,
- kopie dokumentów potwierdzajÄ…cych doÅ›wiadczenie zawodowe (Å›wiadectwa pracy, zaÅ›wiadczenia o zatrudnieniu),
- kopie dokumentów potwierdzajÄ…cych posiadane umiejÄ™tnoÅ›ci (kursy specjalistyczne, studia podyplomowe itp.),
- kopia dowodu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz poświadczającego obywatelstwo kandydata,
- oÅ›wiadczenie kandydata o nastÄ™pujÄ…cej treÅ›ci: „OÅ›wiadczam, że nie byÅ‚am/byÅ‚em skazana/skazany prawomocnym wyrokiem sÄ…du za umyÅ›lne przestÄ™pstwo Å›cigane z oskarżenia publicznego lub umyÅ›lne przestÄ™pstwo skarbowe”,
- oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz posiadaniu pełnej zdolnoścido czynności prawnych,
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku Sekretarza Gminy,
- oÅ›wiadczenie, że kandydat nie byÅ‚ karany zakazem peÅ‚nienia funkcji kierowniczych, zwiÄ…zanych z dysponowaniem Å›rodkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialnoÅ›ci za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie wywiadu środowiskowego w dotychczasowych miejscach pracy i nauki w celu potwierdzenia spełniania warunku posiadania przez kandydata nieposzlakowanej opinii.
Selekcja kandydatów koÅ„czy siÄ™ rozmowÄ… kwalifikacyjnÄ….
1. Rozmowa kwalifikacyjna ma na celu zbadanie :
a) predyspozycji i umiejętności kandydata gwarantujących prawidłowe wykonywanie
powierzonych obowiÄ…zków,
b) wiedzy kandydata na temat znajomoÅ›ci przepisów niezbÄ™dnych do zajmowania stanowiska
Sekretarza Gminy Szypliszki.
c) obowiÄ…zków i zakresu odpowiedzialnoÅ›ci na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez
kandydata,
d) celów zawodowych kandydata.
2. RozmowÄ™ kwalifikacyjnÄ… przeprowadza Komisja powoÅ‚ana przez wójta.
SzczegóÅ‚y konkursu pod linkiem:
http://www.szypliszki.pl/asp/pliki/aktualnosci/zarzadzenie__konkurs.pdf










