23.05.2025

ZS nr 4 w Suwałkach wśród najlepszych szkół w Polsce. Zwolnieni z Teorii

W czwartek, 22 maja na stadionie warszawskiej Legii odbył się Wielki Finał XI edycji Olimpiady „Zwolnieni z Teorii”. Tegoroczna edycja przyciągnęła młodych liderów z całej Polski, a wśród nich wyróżnili się uczniowie Zespołu Szkół nr 4 w Suwałkach, którzy zdobyli liczne nagrody i wyróżnienia.

Projekty suwaalczan spotkały się z dużym uznaniem, a sukcesy te są efektem ich ciężkiej pracy, zaangażowania i pozytywnego wpływu na społeczność.

Wyniki Zespołu Szkół nr 4 w Suwałkach w tegorocznej edycji Olimpiady „Zwolnieni z Teorii” potwierdzają, że szkoła skutecznie rozwija młodzież w kluczowych obszarach kompetencji przyszłości.

Zajmując 45. miejsce w Polsce i 2. miejsce w województwie, wśród 538 szkół biorących udział w Rankingu Szkół Zwolnieni z Teorii 2025, ZS nr 4 w Suwałkach zdobył prestiżowy tytuł „Szkoły Kompetencji Przyszłości 2025”.

Ranking ten wyróżnia szkoły, które najlepiej wspierają rozwój umiejętności takich jak: kooperacja, kreatywność, komunikacja oraz krytyczne myślenie – tzw. 4K. To wyróżnienie stanowi dowód na to, że szkoła skutecznie przygotowuje uczniów do wyzwań przyszłości, rozwijając ich umiejętności niezbędne na rynku pracy.

Dwa Srebrne i cztery  Brązowe Wilki

Zespół Szkół nr 4 w Suwałkach zdobył 2 Srebrne Wilki oraz 4 Brązowe Wilki, co jest potwierdzeniem wysokiej jakości projektów, które zrealizowali uczniowie. Wśród nagrodzonych projektów znalazły się inicjatywy, które odpowiedziały na aktualne wyzwania społeczne.

Uczniowie angażowali się w tematy związane z edukacją, zdrowym odżywianiem, zdrowiem psychicznym, ekologią oraz walką z przemocą i hejtem. Dzięki pasji i zaangażowaniu ich projekty spotkały się z uznaniem i zostały wyróżnione.

Srebrne Wilki – przyznawane najlepszym projektom w województwie, zdobyły zespoły:

  • Happy Time – projekt realizowany przez Gabrielę Jackiewicz (liderkę projektu), Izę Konopko, Karolinę Pojawę, Dominikę Podziewską, Zuzannę Sieńkowską oraz Oliwię Wasilewską, pod opieką Izabeli Klahs-Malinowskiej. Projekt promował wartościowe spędzanie wolnego czasu poprzez warsztaty i spotkania dla dzieci i młodzieży. Dziewczęta zorganizowały również Charytatywny Turniej Piłki Siatkowej oraz akcję „Podaruj Uśmiech na Święta”.
  • Przerwij milczenie – projekt realizowany przez Sylwię Chmielewską (liderkę zespołu), Dawida Sobuń, Edytę Jankowską oraz Mateusza Świerzbin, pod opieką Izabeli Klahs-Malinowskiej. Inicjatywa miała na celu przeciwdziałanie przemocy w szkole i poza nią. Projekt koncentrował się na edukacji uczniów na temat przemocy, jej rozpoznawania oraz dostępnych form wsparcia.

Brązowe Wilki dla wyróżniających się projektów zdobyły zespoły:

  • Yes or not (eat): Jak nie wpaść w pułapkę żywieniową – Szymon Osewski (lider zespołu), Agnieszka Dąbrowska, Weronika Piotrowska, Amelia Piasecka, Patrycja Anzulewicz pod opieką Michaliny Cimochowskiej. Uczniowie prowadzili warsztaty uświadamiające o błędach żywieniowych, konsekwencjach złego odżywiania oraz zaburzeniach odżywiania, oferując porady na temat zdrowej diety.
  • EkoBuddies – projekt realizowany przez Natalię Brezgieł-Moczkowską (liderkę projektu), Katarzynę Boguszewską, Julitę Dziekońską oraz Tomasza Cichockiego, pod opieką Izabeli Klahs-Malinowskiej. Uczniowie podejmowali działania na rzecz ochrony środowiska, realizując cykl zajęć i warsztatów poświęconych ochronie przyrody oraz dbałości o środowisko naturalne. Młodzież angażowała się również w działania praktyczne, takie jak sprzątanie najbliższej okolicy oraz symbolicznie adoptowali zagrożone gatunki – niedźwiedzia brunatnego i fokę szarą.
  • Młodzież przeciwko hejtowi – grupa projektowa w składzie: Wiktoria Kulik (lider), Aleksandra Koszewska, Jakub Murawski, Edyta Cipielewska, Weronika Przybyło pod opieką Edyty Sidor-Bryk. Uczniowie przygotowali kampanię edukacyjną mającą na celu walkę z hejtem, który jest poważnym problemem, zwłaszcza wśród młodzieży.
  • BetterBite-BetterMind – projekt realizowany przez Martynę Choińską i Katarzynę Plewę pod opieką Izabeli Klahs-Malinowskiej, który wspierał młodzież z zaburzeniami odżywiania i promował zdrowe nawyki żywieniowe. Celem było budowanie zdrowej relacji z jedzeniem oraz pozytywnego obrazu ciała.

Finalistkami olimpiady zostały również uczennice realizujące projekt społeczny „Konsumencki Kompas” – Kornelia Kadysz i Maja Żuk, pod opieką Izabeli Klahs-Malinowskiej. Celem projektu była edukacja społeczeństwa w zakresie praw konsumenckich. Poprzez prezentacje, warsztaty oraz organizację Dnia Konsumenta, uczestnicy zdobyli wiedzę i umiejętności, które pozwolą im skutecznie bronić swoich praw w codziennych sytuacjach.

Źródło i fot. ZS 4 Suwałki

udostępnij na fabebook
Skomentuj:
nick*
komentarz*
 
 
Sponsor pogody
Pogoda
Newsletter

Jeżeli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych wiadomościach w serwisie podaj nam swój e-mail.

Kursy walut
07.07.2025 Kupno Sprzedaż
EUR 0.00% 4.2017 4.2865
USD 0.00% 3.5668 3.6388
GBP 0.00% 4.8684 4.9668
CHF 0.00% 4.4971 4.5879
07.07.2025

ładowarka JCB 530

Dodaj nowe ogoszenie