Budowa nasypu i obiektów inżynieryjnych Rail Baltica na odcinku Szwajcaria – Žeimiai (rejon Jonava) jest w końcowej fazie.
Tuż przed Świętami Wielkanocnymi spółka infrastruktury kolejowej LTG Group, LTG Infra, otworzyła wiadukt nad drogą regionalną 1505 Jonava–Čičinai–Smičkai, łącząc osiedla z drogą Jonava–Kėdainiai.
Podczas budowy wiaduktu odnowiono nawierzchnię asfaltową, zainstalowano nowe bariery i siatki bezpieczeństwa, które mają chronić przyszłą infrastrukturę przed przedmiotami, które mogłyby spaść na wiadukt z kolei dużych prędkości.
- Wiadukt jest centralną arterią, która prowadzi do Jonavy lub drogi Jonava–Kėdainiai. Fakt, że nie będzie przejazdu kolejowego znacznie poprawi bezpieczeństwo, tak jak planuje się to zrobić na całej linii Rail Baltica. Ten wiadukt to jeden z wielu etapów projektu Rail Baltica, które podejmujemy, aby mieć pewność, że nasza infrastruktura spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa, wydajności i zrównoważonego rozwoju - powiedział Egidijus Lazauskas, dyrektor generalny LTG Group.
Prace budowlane trwały ponad rok, a wykonywały je firmy Fegda i Tilsta.
- To drugi otwarty wiadukt samochodowy na naszym odcinku Szwajcaria-Žeimiai, ważny impuls dla projektu i znaczące wydarzenie dla lokalnych uczestników ruchu. Chociaż prace na całym odcinku wciąż trwają i możliwe są tymczasowe ograniczenia ruchu, to otwarcie pokazuje, że projekt szybko posuwa się do przodu - powiedział Jonas Jablonskis, CEO Fegda. – Jesteśmy wdzięczni lokalnej społeczności za zrozumienie w trakcie trwania prac budowlanych. Planujemy zakończyć wszystkie prace na tym odcinku do końca roku - dodaje.
Droga nr 1516 została otwarta dla ruchu w zeszłym roku, a w planach jest otwarcie kolejnej konstrukcji – tunelu samochodowego. W tym roku na tym odcinku powstanie także 8,8 km torów.
WYG
Źródło i fot: Rail Baltica Lietuva