Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wyremontuje odcinek Wielbark – Chorzele dla sprawnych i wygodnych podróży pociągiem. Podróżni zyskają nowe połączenie kolejowe między województwem warmińsko-mazurskim a mazowieckim.
Po remoncie odcinka Wielbark – Chorzele oraz modernizacji odcinka Chorzele – Ostrołęka pociÄ…gi ponownie połączÄ… m.in. Olsztyn oraz EÅ‚k z OstrołękÄ….
Wartość prac wyniesie 21 mln zł.
SpóÅ‚ka zaplanowaÅ‚a prace remontowe, dziÄ™ki którym pojawi siÄ™ możliwość przywrócenia ruchu pociÄ…gów pasażerskich na odcinku Wielbark – Chorzele. To pozwoli na uruchomienie skÅ‚adów pomiÄ™dzy Szczytnem a OstrołękÄ…, a w efekcie przywrócenie kolejowego połączenia miÄ™dzy województwami warmiÅ„sko-mazurskim i mazowieckim.
– Powrót pociÄ…gów na trasÄ™, która połączy województwo warmiÅ„sko-mazurskie i mazowieckie to konkretny wymiar naszej walki z wykluczeniem komunikacyjnym. DziÄ™ki takim inwestycjom po latach zaniedbaÅ„ skutecznie łączymy PolskÄ™ i Polaków – powiedziaÅ‚ minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Rezerwowa trasa podczas budowy Rail Baltiki
– DziÄ™ki pracom PKP Polskich Linii Kolejowych SA po ponad 20 latach ponownie udostÄ™pnimy całą liniÄ™ kolejowÄ… do pasażerskich przewozów miÄ™dzy OstrołękÄ… a Szczytnem. Remont odcinka Wielbark – Chorzele oraz realizowana obecnie modernizacja linii Chorzele – Ostrołęka przywróci na kolejowÄ… mapÄ™ połączenie miÄ™dzy województwem warmiÅ„sko-mazurskim a mazowieckim. BÄ™dzie to także istotna trasa na czas przyszÅ‚ych robót na miÄ™dzynarodowej linii E-75 Rail Baltica. Odcinek Ostrołęka – Szczytno zapewni alternatywne połączenie do EÅ‚ku – stwierdziÅ‚ Ireneusz Merchel, prezes zarzÄ…du PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Prace na trasie Wielbark – Chorzele obejmÄ… wymianÄ™ podkÅ‚adów na dÅ‚ugoÅ›ci prawie 3 km i remont 5 obiektów inżynieryjnych: mostów i przepustów. Specjalna maszyna wyreguluje tory na ponad 21 km linii. UporzÄ…dkowana zostanie zieleÅ„ w bliskim sÄ…siedztwie linii.

Podróżni wsiÄ…dÄ… do pociÄ…gów z wyremontowanych peronów w Wielbarku i Jesionowcu. Obiekty zostanÄ… wyposażone w Å‚awki, wiaty i gabloty informacyjne. EnergooszczÄ™dne oÅ›wietlenie LED zapewni bezpieczne poruszanie siÄ™ po peronach także po zmroku. Przebudowa obejmie także 17 przejazdów kolejowo-drogowych.
Po realizacji zadania pociÄ…gi pokonajÄ… odcinek Wielbark – Chorzele z prÄ™dkoÅ›ciÄ… do 60 km/h, co zapewni sprawny i pÅ‚ynny przejazd w kierunku m.in. Ostrołęki lub Olsztyna czy EÅ‚ku. Przywrócenie przejezdnoÅ›ci planuje siÄ™ z koÅ„cem trzeciego kwartaÅ‚u bieżącego roku.
Docelowo planowana jest modernizacja caÅ‚ego odcinka, w tym budowa urzÄ…dzeÅ„ systemu sterowania ruchem kolejowym na stacji Wielbark, co pozwoli sterować nimi z LCS Szczytno i zwiÄ™kszyć przepustowość odcinka Chorzele – Szymany, a tym samym i caÅ‚ej linii Ostrołęka – Szczytno.
Powrót kolei także na trasie Chorzele - Ostrołęka
Remont trasy Wielbark – Chorzele bÄ™dzie kontynuacjÄ… realizowanych przez PLK SA prac zwiÄ…zanych z poprawÄ… dostÄ™pnoÅ›ci mieszkaÅ„ców regionu do kolei na styku województwa warmiÅ„sko-mazurskiego i mazowieckiego. PKP PLK SA przygotowaÅ‚y nowy tor do sprawnych podróży na blisko 60-kilometrowym odcinku Ostrołęka – Chorzele.
Gotowe są już perony na stacjach Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystankach Nowa Wieś, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka i Raszujka.
W nowo wybudowanym lokalnym centrum sterowania w Ostrołęce montowane sÄ… nowe komputerowe urzÄ…dzenia sterowania ruchem kolejowym. Wybudowane zostaÅ‚y nowe obiekty inżynieryjne, w tym 245-metrowy most kolejowy nad NarwiÄ… oraz 6 mniejszych mostów, 14 przepustów, 4 przejÅ›cia dla maÅ‚ych zwierzÄ…t. W poÅ‚owie 2023 r., po 22 latach, na linii Ostrołęka – Chorzele bÄ™dÄ… mogÅ‚y jeździć pociÄ…gi.
ŹródÅ‚o, fot: mapa: Ministerstwo Infrastruktury










