02.02.2015

Poradnik dla biznesu: na jaką promocję postawić w tym roku?

Z roku na rok przybywa firm, które chcą profesjonalnie zadbać o swój wizerunek. Niestety szybko zmieniają zdanie. Dlaczego? Przez tzw. klęskę urodzaju: powstaje tyle narzędzi marketingowych, tyle rozwiązań, nowości i trendów, że trudno zidentyfikować co rzeczywiście pomoże realizować biznesowe cele, a co jest jedynie chwilową modą. Całkowita rezygnacja z działań marketingowych to błąd – trzeba tylko wiedzieć w co najbardziej opłaca się inwestować, a co warto odpuścić. Na co powinny stawiać firmy w 2015 roku?

Każdy, kto ma doświadczenie w prowadzeniu własnego biznesu wie, że kluczem do sukcesu jest skupianie się na kilku priorytetach.  Z marketingiem jest w gruncie rzeczy podobnie – lepiej skupić się na dwóch, trzech narzędziach niż angażować czas i środki we wszystko, co cieszy się chwilową popularnością. Zapytaliśmy specjalistę z dziedziny marketingu o to w co warto inwestować anno domini 2015.

WWW – trzy litery to podstawa

W dobie XXI wieku własna, profesjonalna strona internetowa firmy to podstawa jakichkolwiek innych działań. W sieci nadal straszą witryny, które wyglądają jak żywcem wyjęte z lat 90, ale także takie, które przeładowane są treściami, kolorami, niepotrzebnymi widgetami. Strona internetowa to wizytówka firmy i często pierwsza płaszczyzna kontaktu z potencjalnym klientem. Co pomyśli o firmie, która pozycjonuje się w roli lidera runku, a ma nieatrakcyjną stronę www? Takie niespójności są od razu wychwytywane, często na poziomie podświadomości. Pamiętaj, w internecie decydują kliknięcia – jeden ruch i klient może już przejść na stronę konkurencji.

– Warto zatroszczyć się też o użytkowników mobilnych, czyli takich, którzy korzystają z internetu z poziomu tableta czy telefonu. To najdynamiczniej rosnąca liczba użytkowników sieci – wskazuje Agnieszka Kaźmierczak project manager z agencji Creandii – W tym zakresie rozwiązaniem jest tworzenie stron w modelu RWD, czyli stron responsywnych, które dobrze prezentują się zarówno na większych, jak i mniejszych ekranach – zdradza Kaźmierczak.

 Content marketing – metodą małych kroków

Pod tą anglojęzyczną nazwą kryje się skądinąd prosty mechanizm: content marketing („marketing treści”) oznacza proces docierania do klienta poprzez dystrybucję interesujących go treści. Konsumenci wykazują zadziwiającą odporność na tradycyjne reklamy, jednak bardziej niż kiedykolwiek wcześniej poszukują informacji. I tu pojawia się pole działania dla przedsiębiorstw, które zamiast ustawiać się w roli sprzedawcy stają się branżowymi ekspertami. Doradzają, a nie sprzedają. Oferują wartościowe informacje, nie naciskają na zakup. Reguła autorytetu działa lepiej niż usilna aktywność reklamowa i bombardowanie konsumenta sloganami. Działaniem z zakresu content marketingu jest np. zamieszczanie na stronie internetowej praktycznych porad w formie wpisów, a także materiałów wideo, które obecnie silnie zyskują na znaczeniu. Jak wygląda to w praktyce? Firma zajmująca się produkcją odżywek roślinnych, może zaoferować klientom cykl porad dotyczących troski o domowy ogród. Nie bez znaczenia jest też fakt, że zamieszczanie na stronie www treści tego typu pozytywnie wpływa na pozycjonowanie witryny.

Buduj lojalność – nie tylko naklejkami

W codziennej walce o nowego konsumenta ofiarami padają często...ci obecni. Jeśli Ty nie zatroszczysz się o stałego klienta, z pewnością zainteresuje się nim konkurencja. Budowanie lojalności często jest błędnie utożsamiane przez firmy z kalkowaniem prostych programów lojalnościowych – zakładaniem klientom kart i zbieraniem przez nich znaczków. Owszem – można pomyśleć nad wdrożeniem takiego programu, jednak dziś klienci stawiają znacznie wyższe wymagania. Aby o nich właściwie dbać, trzeba po pierwsze – utrzymywać regularny, lecz nienachalny kontakt, po drugie przygotowywać spersonalizowaną ofertę.

– Sprawdzonym sposobem na pielęgnowanie relacji z klientami jest np. dystrybucja newslettera. Pamiętajmy jednak o ważnej rzeczy: newsletter powinien oferować odbiorcom atrakcje niedostępne dla osób, które go nie subskrybują: może być to np. rabat czy voucher, który da klientom poczucie wyróżnienia – radzi Agnieszka Kaźmierczak (agencja Creandi).

Przygotowanie spersonalizowanej oferty to już wyższa szkoła jazdy – jednak tego trendu nie wolno ignorować – klienci nie chcą już otrzymywać ofert z mydłem i powidłem, a otrzymać skrojone pod swoje potrzeby propozycje. By sprostać temu zadaniu warto rozważyć inwestycję w rozwiązania informatyczne klasy CRM (Customer Relationship Management), które ułatwią zarządzanie relacjami z klientami i pozwolą wypracować ukierunkowane na konkretnych konsumentów propozycje sprzedażowe.

Jak widać, prowadzenie skutecznych działań marketingowych warunkowane jest nie tyle budżetem jakim dysponuje firma, ale przede wszystkim umiejętnością wskazywania priorytetów. Wytyczenie zadań i dobranie odpowiednich narzędzi pozwala na zbudowanie optymalnej strategii i dotarcie do grupy docelowej, dzięki czemu możliwa jest realizacja celów biznesowych organizacji.  

udostępnij na fabebook
Skomentuj:
nick*
komentarz*
 
 
Sponsor pogody
Pogoda
Newsletter

Jeżeli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych wiadomościach w serwisie podaj nam swój e-mail.

Kursy walut
05.02.2024 Kupno Sprzedaż
EUR 0.00% 4.4889 4.5795
USD 0.00% 4.1175 4.2007
GBP 0.00% 5.1508 5.2548
CHF 0.00% 4.5999 4.6929
30.04.2024

Opel Corsa 2013

Dodaj nowe ogoszenie