28.01.2023

Rail Baltica. Nowe przetargi projektowe na Litwie

Litewska spółka kolejowa LTG Infra, realizująca projekt szybkiej kolei Rail Baltica na Litwie, ogłosiła przetarg na infrastrukturę w rejonie dworca pasażerskiego w Kownie.

W najbliższych dniach zostanie ogłoszony konkurs na projekt infrastruktury kolejowej stacji regionalnych w Kaišiadorysach i Vievyje. Podpisanie umowy ze zwycięzcami przetargów planowane jest na II kwartał br.

- Przygotowujemy się do remontu infrastruktury kolejowej stacji pasażerskiej w Kownie, która będzie miała status międzynarodowej stacji Rail Baltica i będzie ważnym węzłem komunikacji pasażerskiej dla pasażerów podróżujących zarówno pociągami pasażerskimi szerokotorowymi, jak i Rail Baltica. Planujemy również wyremontować stacje regionalne w Kaišiadorys i Vievyje, które staną się regionalnymi stacjami kolejowymi o europejskim rozstawie torów - powiedział Dovydas Palaima, szef zarządu Rail Baltica w LTG Infra.

Zakres projektu

Projekt infrastruktury na terenie stacji pasażerskiej w Kownie będzie obejmował przygotowanie rozwiązań dla dróg i peronów przyjazdów i odjazdów Rail Baltica. Przygotowane zostaną również rozwiązania dla przebudowy istniejącego podziemnego przejścia pieszego na dojazdy do peronów, kładek pieszych nad stacją. W celu zwiększenia przepustowości ruchu pociągów planowana jest budowa dodatkowego mostu kolejowego przez Niemen obok istniejącego mostu kolejowego „Zielony”. Większość prac projektowych będzie prowadzona na terenie istniejącego dworca w Kownie.

Usługi projektowe stacji regionalnych odcinka kowieńsko-wileńskiego zostaną zakupione w ramach jednego zakupu, który zostanie podzielony na dwa przedmioty zamówienia: stacje Vievios i połączenia z główną linią kolei Wileńsko-Kowno oraz stacje Kaišiadorių i połączenia z magistralą.

Zwycięska firma będzie musiała zaprojektować infrastrukturę kolejową Rail Baltica w miejscowościach Kaišiadorys i Vievyje oraz infrastrukturę kolejową połączeń tych stacji z główną europejską linią kolejową Wilno - Kowno. Na zrekonstruowanych stacjach pasażerskich Vievios i Kaišiadorių zostaną zaprojektowane tory kolejowe o europejskim rozstawie torów, obiekty obsługi pasażerów i rozwiązania do przebudowy i rozbudowy dróg i ulic samochodowych, ciągów pieszych, sieci inżynierskich, a także środki redukcji hałasu - hałas - ściany pochłaniające lub odbijające dźwięk, tłumiki hałasu, podłogi redukujące wibracje i inne środki.

Rail Baltica to największy kolejowy projekt infrastrukturalny w historii krajów bałtyckich, w ramach którego powstanie zelektryfikowana dwutorowa kolej o europejskim rozstawie torów, łącząca Warszawę, Kowno, Wilno, Poniewież, Rygę, Pern i Tallin. Łączna długość linii kolejowej Rail Baltica w krajach bałtyckich sięga 870 km: na Litwie – 392 km, na Łotwie – 265 km, w Estonii – 213 km .

WYG

Źródło i fot: Litewskie Koleje

udostępnij na fabebook
Skomentuj:
nick*
komentarz*
 
 
Sponsor pogody
Pogoda
Newsletter

Jeżeli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych wiadomościach w serwisie podaj nam swój e-mail.

Kursy walut
04.26.2024 Kupno Sprzedaż
EUR 0.00% 4.4889 4.5795
USD 0.00% 4.1175 4.2007
GBP 0.00% 5.1508 5.2548
CHF 0.00% 4.5999 4.6929
Dodaj nowe ogoszenie