Budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku Haćki – Bielsk Podlaski Zachód postępuje zgodnie z harmonogramem. Na koniec maja 2025 roku zaawansowanie robót na tym 9-km odcinku osiągnęło poziom 80 proc.
W ramach zadania powstajÄ… ronda oraz obiekty inżynieryjne, w tym siedem wiaduktów, siedem przepustów ekologicznych i dwa przejÅ›cia dla zwierzÄ…t.
Budimex realizuje kluczowy fragment przyszÅ‚ej trasy Via Carpatia, obejmujÄ…cy budowÄ™ 9-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 oraz 2,16 km drogi krajowej nr 66. Projekt zakÅ‚ada również realizacjÄ™ WÄ™zÅ‚a „Bielsk Podlaski PóÅ‚noc”, WÄ™zÅ‚a „Bielsk Podlaski Zachód” z dwoma rondami Å›rednimi oraz rondem czterowlotowym łączÄ…cym projektowane przeÅ‚ożenie DK66 z istniejÄ…cÄ… drogÄ… krajowÄ… 66.
– Utrzymujemy wysokie tempo prac i konsekwentnie realizujemy kolejne etapy inwestycji. Budowa S19 na Podlasiu to strategiczny projekt zarówno z punktu widzenia lokalnych spoÅ‚ecznoÅ›ci, jak i caÅ‚ej infrastruktury transportowej Polski – mówi Robert Gromala, dyrektor kontraktu w Budimex SA.
W ramach zadania wykonano m.in. fundamenty oraz podpory obiektów mostowych, a także znacznÄ… część robót ziemnych, których zakres przekroczyÅ‚ 1 milion m³. SkoÅ„czono również istotny etap przebudowy infrastruktury podziemnej, w tym sieci wodociÄ…gowej, gazowej i energetycznej. CaÅ‚ość projektu przewiduje zużycie 175 tys. ton mas bitumicznych.
Wartość kontraktu wynosi ok. 326 mln zÅ‚ brutto. Trasa S19, jako część miÄ™dzynarodowego korytarza Via Carpatia, bÄ™dzie jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych Europy, łączÄ…cym PóÅ‚noc z PoÅ‚udniem kontynentu. Ma ona liczyć 570 km dÅ‚ugoÅ›ci i bÄ™dzie przebiegać od przejÅ›cia granicznego z BiaÅ‚orusiÄ… w Kuźnicy BiaÅ‚ostockiej do granicy ze SÅ‚owacjÄ… w Barwinku.
Źródlo i fot. Budimex S.A.








