Ministerstwo Infrastruktury i PKP Intercity zaprezentowały założenia oferty międzynarodowej mającej wejść w życie w grudniu tego roku.
WedÅ‚ug aktualnych planów zwiÄ™kszyć ma siÄ™ liczba pociÄ…gów do Niemiec, Czech, Chorwacji, Ukrainy, Litwy i kilku innych krajów.
Od grudnia z Wilna przez MockavÄ™, Trakiszki, SuwaÅ‚ki do Warszawy, Krakowa i z powrotem pojadÄ… nawet dwa pociÄ…gi. PociÄ…gi bÄ™dÄ… kursować codziennie, ale jeden z nich zabierze podróżnych do i z powrotem z jeszcze innych miast w Polsce.
Drugi pociÄ…g pojedzie z Wilna przez WarszawÄ™ do Poznania, a stamtÄ…d pociÄ…g zabierze pasażerów do Szczecina lub Zielonej Góry. TÄ… sama trasÄ… pojedzie z Polski na LitwÄ™.
Do „HaÅ„czy” z Krakowa dołączyć ma tam nowa para kursów. BÄ™dzie ona realizowana w relacji z Warszawy (popoÅ‚udniowy wyjazd w kierunku Wilna i poranny w stronÄ™ stolicy Polski).
Zachowany dotychczasowy model przesiadkowy tzn. z na litewskiej stacji granicznej w Mockawie trzeba bÄ™dzie przesiąść siÄ™ z pociÄ…gów PKP Intercity do pociÄ…gów LTG Link jadÄ…cych do Wilna przez Kowno.
Najprawdopodobniej bez przesiadki pojedziemy w 2028 roku.
Nowa trasa to dobra wiadomość zarówno dla mieszkaÅ„ców Polski, jak i dla mieszkaÅ„ców Litwy, szczególnie Wilna, którzy chcÄ… podróżować kolejÄ… jeszcze dalej. Np. Szczecin oferuje bezpoÅ›rednie połączenia kolejowe z Polski do Niemiec. Codziennie kursuje tam aż 5 bezpoÅ›rednich pociÄ…gów do Berlina.
WYG
ŹródÅ‚a, grafika: Ministerstw infrastruktury; PKP Intercity
Fot: Koleje Litewskie i Suwalki24.pl