Ministerstwo Infrastruktury oraz GDDKiA informują, że obwodnica Łomży nabiera kształtów. Na odcinku S61 Łomża Zachód – Kolno oraz Drodze Krajowej 64 (Łomża Północ – Elżbiecin) dzieje się naprawdę dużo.
- Zbliżamy się do przełożenia ruchu z jezdni lewej na jezdnię prawą na obwodnicy Łomży w ciągu S61. W środę i w czwartek, 30 i 31 lipca, nowy most nad Narwią przechodził obciążenia próbne. Oznakowanie poziome i przygotowania do przełożenia ruchu planowane na połowę sierpnia. Na jezdni w stronę Ostrowi Mazowieckiej uzupełniamy bramownice i System Zarządzania Ruchem – informuje białostocki Oddział GDDKiA.
W stronę Suwałk:
- układana jest ostatnia, najtrwalsza warstwa asfaltu, która świetnie znosi duży ruch i upały,
- montowane ekrany akustyczne i bramownice pod oznakowanie i System Zarządzania Ruchem (SZR),
- powstają bariery energochłonne, zbiorniki retencyjne i kanalizacja deszczowa
Na węzłach drogowych:
- trwają roboty wykończeniowe, profilowanie skarp, humusowanie, odwodnienie i przygotowanie pod znaki i SZR.
Na DK64:
- kończone są prace na odcinku Łomża Północ - Marianowo,
- budowany odcinek Marianowo - Elżbiecin.
Już można jeździć po nowych rondach:
- od 14 lipca – w Elżbiecinie (DK64),
- od 15 lipca – w Marianowie (DK61).
We wrześniu br. zostanie oddana do ruchu II jezdnia obwodnicy Łomży, która wtedy stanie się „eską”. Wraz z oddaniem drugiej jezdni obwodnicy Łomży kierowcy będą mogli korzystać z całego, międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica, od Warszawy do Budziska (granica z Litwą), w standardzie 2-jezdniowej drogi ekspresowej.
Budowa 13-km odcinka S61 Łomża Zachód - Kolno jest jedną z inwestycji, które są dofinansowane z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko.
Parametry inwestycji:
Długość: 12,9 km (S61) + 7 km (DK64)
Wartość: 713,4 mln zł
Dofinansowanie z UE: 245,9 mln zł (FenIKS – Fundusze Europejskie na Infrastrukturę Klimat Środowisko)
WYG
Źródło i fot: Ministerstwo Infrastruktury; GDDKiA Białystok










