14.05.2020

Oszustwa metodą na BLIK. Pieniądze straciło dziesięcioro mieszkańców powiatu

Policjanci ostrzegają przed wyłudzeniami z wykorzystaniem systemu płatności mobilnych (BLIK). W ostatnich dniach kolejne osoby powiadomiły funkcjonariuszy o kilku przypadkach kradzieży pieniędzy z konta za pomocą wyłudzonych kodów płatności.

W ostatnich dniach policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Suwałkach, po raz kolejny zostali powiadomieni o oszustwach za pomocą popularnego komunikatora społecznościowego. Oszuści, przełamując elektroniczne zabezpieczenia do komunikatora, w imieniu pokrzywdzonych wysyłali wiadomości do znajomych z prośbą o pożyczenie pieniędzy, poprzez wygenerowanie numeru kodu BLIK w systemie płatności elektronicznej. Swoją prośbę tłumaczyli różnie: chwilowym brakiem gotówki, pilną potrzebą zapłaty rachunku, czy zrobieniem przelewu oraz niemożnością zrobienia tego ze swojego konta.

Na czym polega oszustwo metodą na BLIK? Otóż polega ono właśnie na wyłudzeniu kodu do płatności przez telefon. Osoba, logując się do swojego banku, musi wygenerować w aplikacji kod do płatności telefonem, a następnie przesłać go „znajomemu”. Niestety, w przeciwieństwie do płatności przelewem, transakcji dokonanych za pomocą tego kodu nie można już cofnąć, gdyż przestępca od razu wpisuje podany kod BLIK w bankomacie i wypłaca z niego pieniądze. Proceder robi się coraz bardziej popularny. W ostatnich dniach ofiarą oszustów padło kilku mieszkańców powiatu suwalskiego.

Tylko wczoraj policjanci otrzymali trzy zgłoszenia o oszustwie metodą "na BLIK". Mieszkańcy Suwałk poinformowali policjantów, że ktoś włamał się na ich konto, na portalu społecznościowym, a następnie, podszywając się pod nich, skontaktował się poprzez komunikator z ich znajomymi i poprosił o szybką pożyczkę pieniędzy przekazaną kodem BLIK. W ten sposób oszust doprowadził zgłaszających do utraty łącznie 2 tysiący złotych.

W tym roku na prośby o pożyczenie pieniędzy zareagowało 10 mieszkańców powiatu suwalskiego, którzy przesłali kody BLIK rzekomo swoim znajomym i stracili łącznie ponad 8 tysięcy złotych.

Przestrzegamy – jeśli otrzymujemy prośbę o pożyczkę, nie działajmy pochopnie. Sprawdźmy najpierw czy osoba, która do nas napisała lub której prośba dotyczy rzeczywiście potrzebuje naszej pomocy. Jeśli otrzymamy od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK-a lub o przekazanie kodu BLIK - zadzwońmy do tej osoby i potwierdźmy jej prośbę. Pomoże to nam uniknąć nieprzyjemności. Pamiętajmy o tym, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom, nie przesyłać ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawać nikomu danych do logowania na nasze konta bankowe, nie przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów.

udostępnij na fabebook
Skomentuj:
nick*
komentarz*
 
 
13.08.2020

Doradca Klienta

13.08.2020

Usługi budowlane

Dodaj nowe ogoszenie