16.05.2017

Suwałki. Po zmianie nazwy ulicy, co każdy mieszkaniec zrobić powinien

W związku z podjętymi przez Radę Miejską w Suwałkach uchwałami w sprawie zmiany nazw ulic: 30-lecia PRL i Mariana Buczka oraz planowanymi w najbliższym czasie zmianami nazw ulic 23 Października, Henryka Mereckiego i Tadeusza Paweckiego mieszkańcy tych ulic powinni dokonać następujących zmian:

  • Osoby fizyczne nie będące przedsiębiorcami – mieszkańcy danej ulicy powstałą zmianę zgłoszą do Urzędu Skarbowego w Suwałkach przy okazji składania zeznania rocznego za 2017 rok. W tym przypadku wystarczy wpisać w danych adresowych na zeznaniu PIT-37 lub PIT-36 właściwą, aktualną nazwę ulicy.
  • Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą – przedsiębiorcy zobowiązane są do powiadomienia Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) o powstałej zmianie (w zakresie m.in. adresu, nazwy ulicy, etc.) w terminie 7 dni od daty wejścia tej zmiany w życie, na wniosku CEIDG-1. Wskazany wniosek można złożyć osobiście w Urzędzie Miejskim w Suwałkach lub w formie elektronicznej na stronie www.ceidg.gov.pl
  - Zakład Ubezpieczeń Społecznych, ul. 1 Maja 31 – osoby pobierające świadczenia powinny zgłosić zmianę na formularzu ZUS-ER-WZD-01.

- Banki, dostawcy energii elektrycznej, usług telekomunikacyjnych – należy dokonać zgłoszenia zmiany nazwy ulicy.

Nie ma konieczności składania korekty deklaracji w sprawie gospodarowania odpadami oraz deklaracji na podatek od nieruchomości.

Ponadto Prezydent Miasta Suwałk informuje, że wymiana dokumentów takich jak: dowód osobisty, prawo jazdy czy dowód rejestracyjny pojazdu są zwolnione od opłat. Jednocześnie zgodnie z art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 1 kwietnia 2016 roku o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej (Dz.U. z 2016 r. poz. 744) dokumenty te zachowują swoją ważność pomimo zmiany nazwy przedmiotowych ulic. Zatem nie ma konieczności zmiany ww. dokumentów.

Miasto Suwałki powiadomiło urząd skarbowy, pocztę, straż pożarną, sąd, prokuraturę, policję, operatorów sieci telekomunikacyjnych, banki, ZUS, KRUS, PZU, PGE, PWiK, PGK, PEC o dokonanej zmianie nazw ulic.

Prezydent Miasta Suwałk w związku z dokonaną zmianą nazw ulic zwraca się z prośbą do mieszkańców, przedsiębiorców, zarządców budynków położonych przy ulicach objętych zmianami o uaktualnienie tablic z numerami porządkowymi o nową nazwę ulicy (numery porządkowe pozostają bez zmian).

udostępnij na fabebook
18.05.2017, 21:39:31

Przedsiebiorca

Ok poinformowali zus itp a poimformowali geoportal, google maps i dostawcow map do nawigacji? To jest wazniejsze dla przedsuebiorcy niz siermiezne urzedy....ja dopoki nie bedzie nowych ulic na mapach nie wprowadzam nazwy do urzytku. Skoro klient nie bedzie wiedzial i nie bedzie mogl trafic to i ja nie bede zarabial....tyle ze Panom od rzadzenia to nawet przez mysl nie przeszlo.... Ciekaw jestem waszej opinii na temat zmian nazw ulic w tym kontekcie co ja pisze... nie mowie o pieczatkach, reklamach, banerach za ktore uczciwie ustawodawca powinien zaplacic!!

Skomentuj:
nick*
komentarz*
 
 
Sponsor pogody
Pogoda
Newsletter

Jeżeli chcesz otrzymywać od nas informacje o nowych wiadomościach w serwisie podaj nam swój e-mail.

Kursy walut
05.02.2024 Kupno Sprzedaż
EUR 0.00% 4.4889 4.5795
USD 0.00% 4.1175 4.2007
GBP 0.00% 5.1508 5.2548
CHF 0.00% 4.5999 4.6929
Dodaj nowe ogoszenie