Już za kilka miesięcy uczniowie Szkoły Podstawowej nr 5 w Suwałkach będą mieli o wiele ciekawsze przerwy w szkole. Na jednym z korytarzy powstanie kącik rekreacyjny. Podstawówka wygrała 5 tys. złotych dofinansowania na ten cel.
Wszystko za sprawą nauczycielki wychowania fizycznego w SP 5 pani Marty Jutkiewicz. Wpadła ona na pomysł jak zmienić szarą, szkolną korytarzową rzeczywistość.
- Niestety, młodzież coraz częściej w trakcie przerw sięga po telefony komórkowe, tablety etc., zapominając przy tym o rozmowie czy integracji z rówieśnikami. W wakacje trafiłam na program „Decydujesz. Pomagamy”, w którym Tesco wraz z Fundacją Tesco wspiera inicjatywy na rzecz lokalnych społeczności. Granty przyznawane są 125 organizacjom na łączną sumę 650 000 tys. zł – informuje Marta Jutkiewicz.
Nauczycielka napisała projekt stworzenia kącika rekreacyjnego w Piątce pod nazwą „Ciekawa przerwa w szkole”. Znajdą się w nim gry planszowe, jak również stoły do piłkarzyków, tenisa stołowego oraz cymbergaja (air hockey'a). "Ciekawa przerwa w szkole" ma na celu uatrakcyjnienie dzieciom przerw międzylekcyjnych oraz zachęcenie do aktywności fizycznej i integracji.
W programie wystartowało 500 projektów z całej Polski, zakwalifikowało się 300. Wstępnego wyboru projektów dokonywała Komisja Grantowa, a ostatecznego – klienci sieci Tesco w ogólnopolskim głosowaniu.
Przez cały październik klienci Tesco za zrobione za minimum 20 złotych zakupy otrzymywali żeton. Mogli go wrzucić do urny z projektem, który uznali za atrakcyjniejszy.
- Nasz uzyskał 21 561 głosów, wygrywając tym samym dofinansowanie w wysokości 5 tys. zł na realizację działań założonych w projekcie. O ponad 11 tys. głosów wyprzedziliśmy inny projekt z naszego mikroregionu. Na początku grudnia oficjalnie odebraliśmy czek na 5 tys. złotych. Do kwietnia 2018 r. mamy czas na realizację projektu, czyli zakup sprzętu do gier rekreacyjnych. Po tym terminie musimy przekazać sprawozdanie i rozliczyć się z poniesionych wydatków – tłumaczy Marta Jutkiewicz.
- Organy prowadzące szkołę nie zawsze są w stanie sfinansować wszystkie działania, dlatego warto szukać zewnętrznych inicjatyw, które pomogą w rozwoju szkoły, tudzież uatrakcyjnieniu przerw międzylekcyjnych – przekonuje.