Urząd Miejski poinformował o wynikach konsultacji społecznych, do których przedstawił cztery propozycje Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta Suwałki.
Do urny w holu ratusza gÅ‚osy wrzuciÅ‚o 3 mieszkaÅ„ców, a 204 wyraziÅ‚o swoje zdanie przez internet.
Zdecydowanie – 153 gÅ‚osy- wygraÅ‚a Propozycja nr 1, czyli przygotowana wÅ‚asnymi siÅ‚ami UrzÄ™du Miejskiego modyfikacja systemu identyfikacji z logo w postaci Misia UÅ›micha.
Tylko 29 gÅ‚osów padÅ‚o na PropozycjÄ™ nr 2 z logo w ksztaÅ‚cie litery „S”. WÅ‚aÅ›nie ta propozycji zawiera system, który wÅ‚adze SuwaÅ‚k wprowadziÅ‚y bez spoÅ‚ecznych konsultacji w lutym tego roku, w przededniu samorzÄ…dowej kampanii wyborczej i po ostrej krytyce już nazajutrz siÄ™ z tej decyzji wycofaÅ‚y. HasÅ‚em „oddajcie nam Misia UÅ›micha” SuwaÅ‚ki i caÅ‚a Polska przejmowaÅ‚y siÄ™ pewnie ze dwa tygodnie, a temat wydatkowania publicznych pieniÄ™dzy byÅ‚ waÅ‚kowany przez różne ugrupowania aż do kwietniowych wyborów (patrz zdjÄ™cie).
Za ten odrzucony w koÅ„cu System Identyfikacji Wizualnej (z KsiÄ™gÄ… Znaku oraz Szablonami MateriaÅ‚ów wraz z KsiÄ™gÄ… Marki), wyniósÅ‚ i jeszcze dwie propozycje (9 i 16 gÅ‚osów) miasto, jak informowaÅ‚o, zapÅ‚aciÅ‚o firmie Rio Creativo 48 tys. zÅ‚.
- SuwaÅ‚ki Å›wiadomie podeszÅ‚y do tematu przebudowy swojego wizerunku. PowstaÅ‚a szeroka grupa ds. strategii, która po wielomiesiÄ™cznym procesie wypracowaÅ‚a zaÅ‚ożenia dotyczÄ…ce marki miasta i kierunków jej promocji. My zostaliÅ›my poproszeni o zaprojektowanie identyfikacji wizualnej osadzonej na tych fundamentach. ZaproponowaliÅ›my trzy wizualne kierunki, które zostaÅ‚y szeroko przedyskutowane. WybranÄ… koncepcjÄ™ mocno przepracowaliÅ›my i dostosowaliÅ›my do konkretnych wymogów klienta. Nasze wszelkie wÄ…tpliwoÅ›ci byÅ‚y rozwiewane przekonaniem i pewnoÅ›ciÄ… zgÅ‚aszanych uwag. To dawaÅ‚o nadziejÄ™ na Å›wiadome i konsekwentne wdrożenie. Ale staÅ‚o siÄ™ inaczej. Po zderzeniu siÄ™ z krytykÄ… Miasto z niezrozumiaÅ‚ych z naszej perspektywy powodów wycofaÅ‚o siÄ™ z wdrożenia wszelkich zmian. Nie daÅ‚o szansy obronić siÄ™ wÅ‚asnej pracy i przyjÄ™tym zaÅ‚ożeniom, które tak pielÄ™gnowane byÅ‚y na wszystkich dotychczasowych etapach. Szkoda, bo SuwaÅ‚ki majÄ… wiele do zaoferowania i nie majÄ… powodów do kompleksów – skomentowaÅ‚o Rio Creativo jeszcze w lutym na swojej stronie internetowej.
Po przeprowadzonych od 9 do 23 wrzeÅ›nia konsultacjach, którymi zainteresowaÅ‚o siÄ™ 207 mieszkaÅ„ców, zostajemy wiÄ™c przy systemie wprowadzonym w 2011 roku, który zostaÅ‚ zmodyfikowany.
Wojciech Drażba
Fot. Archiwum Suwalki24.pl
[22.02.2024] Wybuchła afera Misia Uśmicha i temat wyborczy. Prezydent wycofał się ze zmiany logo Suwałk
[09.09.2024] Suwałki. Miś Uśmich zostaje na zawsze, a system identyfikacji wyłonią mieszkańcy